ساعت کاری

شنبه - پنج شنبه 8:00 تا 18:00

تماس با ما

04533261540

ایمیل کاری

info@omrankara.ir

افتتاحیه مصلای مشکین شهر

همزمان با ایام فاطمیه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ساختمان مصلای مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسید.

در مراسمی که در مشگین‌شهر برگزار شد، ساختمان مصلای مشگین‌شهر با زیربنای 6 هزار و 850 متر و در 3 طبقه با پیمانکاری و اجرای شرکت عمران کارا سبلان غرب به بهره‌برداری رسید.

ساختمان مصلای مشگین‌شهر شامل طبقه زیرزمین برای برپایی نمایشگاه‌ها و عرضه محصولات فرهنگی، طبقه همکف به عنوان صحن اصلی و طبقه اول نیز به عنوان شبستان برای حضور بانوان تدارک دیده شده که اداره کل راه و شهرسازی در سال‌های اخیر برای تکمیل این پروژه سعی و اهتمامی جدی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم افتتاح این مجموعه مذهبی، فرهنگی در مشگین‌شهر اظهار کرد: باید مصلاها را قلب تپنده فرهنگی شهر بدانیم چرا که در این فضاها خدمات آموزشی، فرهنگی و معنوی به اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود.

آیت‌الله سید حسن عاملی تصریح کرد: باید مساجد و مصلاها به مرکز تحول شهروندان تبدیل شوند چرا که امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توسعه مبانی دینی و آموزه‌های ارزشی در جامعه نیاز داریم.

وی اصلی‌ترین هجمه دشمن را در عرصه فرهنگی ضربه به حاکمیت دینی و ارزشی و سست کردن بنیان‌های معنوی جوانان توصیف کرد و گفت: مصلاها و مساجد می‌تواند بهترین فضا برای حضور نسل نوجوان و جوان در مسیر تعالی و تربیت‌ آنها باشند تا بیشتر در جریان امور فرهنگی و اجتماعی قرار گیرند.

امام جمعه اردبیل افزود: نباید حرکتی را انجام دهیم که جوان و نوجوان با مفاهیم دینی و ارزشی غریبه باشد و یا از یادگیری و فهم آن حذر کند بلکه بهتر است در این فضاها زمینه تعامل، همراهی و همکاری شایسته نسل‌های سوم و چهارم انقلاب را فراهم کنیم.

آیت‌الله عاملی مصلای مشگین‌شهر را دارای بهترین فضا برای برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به همجواری مصلا با بقعه شیخ حیدر در مشگین‌شهر به راحتی می‌توان در مناسبت‌های مختلف به ویژه شرایط مساعد آب و هوایی از این فضا بیشتر و بهتر استفاده کرد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل هم گفت: عملیات احداث این مصلا که از سال ۱۳۸۷ آغاز شده بود از چند سال قبل نیمه‌تمام مانده بود اما بنا به ضرورت و نیاز منطقه از ساختمان نیمه‌کاره آن همچنان به عنوان محل اقامه نماز جمعه استفاده می‌شد.

 


رحمان روحی افزود: ساختمان مصلای مشگین‌شهر در سه طبقه توسط شرکت عمران کارا سبلان غرب احداث شده و کاملا هوشمند است. وی گفت: ساختمان این بنا طوری طراحی شده است که در مواقع ضروری می‌تواند به عنوان پناهگاه امن مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: ساختمان در سه طبقه احداث شده است که طبقه زیرزمین آن دارای کاربری فرهنگی ، ورزشی و فضای نمایشگاهی است و طبقه همکف به عنوان صحن اصلی و محل اقامه نماز و طبقه فوقانی ویژه حضور بانوان می‌باشد.

لینک خبر در خبرگزاری ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *