ساعت کاری

شنبه - پنج شنبه 8:00 تا 18:00

تماس با ما

04533261540

ایمیل کاری

info@omrankara.ir

تجلیل از مهندس میرحبیب عزیززاده مدیرعامل شرکت تعاونی ، مهندسی عمران کارا به عنوان کار آفرین برتر ملی با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی

طی مراسمی عصر روز شنبه در مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش تهران از مهندس میرحبیب عزیززاده مدیرعامل شرکت تعاونی ، مهندسی عمران کارا به عنوان کار آفرین برتر ملی با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

همزمان با آغاز هفته تعاون ۶۴٣ طرح تعاونی با بیش از ١۴ هزار و ۶٩٨ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ١٧ هزار و ۶١٧ نفر با حضور دکتر جهانگیری معاول اول رییس جمهور و شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی شرکت تعاونی ، مهندسی عمران کارا «محمد شریعتمداری»وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه در مراسم افتتاح ۶۴٣ طرح تعاونی در مجموعه تلاش گفت: مردمی‌سازی اقتصاد دولتی بهتر از خصوصی‌سازی اقتصاد دولتی است و نگاه مردمی‌سازی اقتصاد دولتی با اعتماد به تعاونی‌ها امکان پذیر است.
وی افزود: اگر تعاونی‌ها یکی از بازوان خصوصی سازی باشند به اهداف خود می‌رسد و سودجویی نخواهیم داشت.
وی اظهار داشت: در همه دوران‌ها و قدرت‌های بزرگ جهانی مشارکت مردم و تعاونی‌ها را شاهد بودیم و همواره بعد از حوادث ناگوار در جهان به موضوع تعاونی‌ها توجه ویژه‌ای شده است.شریعتمداری ادامه داد: نخستین تعاونی در انگلستان تشکیل شد و در کشور ما نیز نخستین تعاونی در سال ١٣١۴ تاسیس شد؛ در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی شاهد مشارکت مردم برای تامین نیازها در قالب تعاونی بودیم اما از دهه ٧٠ به بعد تعاونی ها افول داشتند.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون ٩٣ هزار تعاونی در ١۴ رشته ثبت شده است و بخش قابل توجهی از صنایع صیادی کشور در تعاونی ها شکل گرفته است. ‌
وی اظهارداشت: توسعه بخش تعاون در اصل ١٠٢ قانون برنامه چهارم توسعه تاکید شده و در ماده ١٢۴ برنامه پنج ساله پنجم توسعه نیز آمده است که ٢۵ درصد فروش اموال دولتی برای تقویت بخش تعاون قرار گیرد اما این امر محقق نشده است و امیدواریم گام‌های موثری در این خصوص برداشته شود.
در پایان این مراسم معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: هیچ کس به هیچ بهانه‌ای نباید در فعالیت بخش خصوصی و تعاونی‌های کشور اخلال ایجاد کند/
اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در آیین افتتاح همزمان 643 پروژه تعاونی در سراسر کشور و تقدیر از تعاونی های برتر ملی، ضمن تبریک هفته تعاون ابراز امیدواری کرد با حمایت و تلاش جدی مسئولین، بخش تعاون بتواند جایگاه مطلوب و مناسب خود را در اقتصاد کشور پیدا کند.
جهانگیری با اشاره به سیر قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران و جایگاه تعاون در قانون اساسی کشور اظهار داشت: همه کسانی که در انقلاب اسلامی و تدوین قانون اساسی نقش داشتند، به منظور جلوگیری از پایمال شدن حقوق طبقات ضعیف جامعه و استقرار عدالت در کشور از دولتی شدن شرکت ها و صنایع بزرگ حمایت کردند و این باعث شد که صنایع و شرکت های بزرگ در اختیار بخش دولتی باشد و بخش خصوصی نتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: همواره و در طول این سال ها بخش خصوصی گلایه داشته است که امکان سرمایه گذاری در طرح های بزرگ کشور را ندارد همانطور که سرمایه گذاران خارجی نیز بخاطر وجود ابهام در نحوه و میزان سرمایه گذاری در شرکت ها و صنایع بزرگ، از حضور در اقتصاد ایران امتناع کرده اند.
جهانگیری یکی از گلایه مندی های بخش خصوصی را وجود ابهام در اصل 44 قانون اساسی عنوان کرد و افزود: نمایندگان بخش خصوصی همواره در همایش های مختلف اعلام کرده اند که ابهام های موجود در اصل 44 قانون اساسی مانع از فعالیت آنهاست و مشخص نیست که تا چه میزان امکان سرمایه گذاری و رشد برای آنها وجود دارد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به گره گشایی مقام معظم رهبری از این ابهام بزرگ خاطرنشان کرد: در سیاست های اصل 44 قانون اساسی مقام معظم رهبری با تأکید بر این که این سیاست ها باید منجر به شکوفایی اقتصاد کشور شود، تأکید کردند که بخش خصوصی و بخش تعاون باید جایگاه ویژه خود را پیدا کرده و دولت به نفع این بخش ها صحنه را خالی کند.

روابط عمومی شرکت تعاونی ، مهندسی عمران کارا /10شهریور 1398 / ساعت 13:10

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *